joi, 9 februarie 2012

sarmale vs marketing


cand apar acasa cu multe pachete de tigari inca neinventate , cu gust de papaya si neaparat binefacatoare sanatatii umane , altele decat kent 8 - nevasta-mea stie : "iar ai pus benzina la agip , papagale .."

creativul publicitar care a inventat promotia cu domnisoara pornostar de 19 primaveri care te intampina si agreseaza la casieria benzinariei , cand cumperi ciupaciups pentru copii ,ca ( cica ) sa iei 3 pachete de carpati light ca sa castigi o scobitoare , e un animal .

adica daca fetele alea ( care ce dracu or fi mancat cand au fost mici , apropos ?! ) ar vinde cacat imprastiat , doar uitandu-se in ochii mei cu privire de hamster roz ,eu ma moi tot si cumpar tot stocul . ba mai mult , le mai dau si date de contact exacte (fiind sigur , recunosc , ca-mi vor fi cerut mailul si telefonul mobil doar ca sa ma sune dupa program ). ceea ce nu prea s-a intamplat niciodata , adica sa ma sune personalul de la marlboro , de exemplu .
cel mult am primit informatii despre ultimele descoperiri in materie de filtre de tigari , zi de zi .

dar nu despre asta vorbim . o alta forma de marketing agresiv e binecunoscuta promotie de ciocolatele si ciubuce de la casa de marcat a oricarei benzinarii respectabile:

"alimentare aveti ?"
"am ,la pompa 3"
"aha ..baxul de bere , cartusul de tigari , plaiboiul , hustlerul si cele 25 de prezerative le punem pe bon separat ?"
"da . bon separat"
"boooon.. dar o acadea de 1 leu cinzeci nu doriti ? e la promotie ."
la acadele rezist . zic dur , curajos si simplu : nu!

azi , in fata mea la coada , la benzinarie , era genul de om pe care nu cutezi sa-l intrebi cat e ceasu .nu vrei pentru ca mai bine intarzii la nasterea copilului tau decat sa stii cat e ora . sau poti sa-l intrebi daca vrei neaparat sa fii vedeta postum la reportajele cu topoare in craniu de la pro tv , la 5 .
distinsul domn astepta cu banu in mana sa termine nevasta-sa (presupun) de alimentat dacia papuc ,afara . fireste ,asa cum e normal , profesoara de la casa i s-a adresat :
"nu doriti si o napolitana la 1 leu 75 ? ca e la promotie ."


s-a lasat o liniste grava . eu mi-am ascutit simturile precum brus li , asteptand lovituri decisive scapate de sub control . dar nu . omu s-a blocat , fara replica secunde in sir .
s-a uitat in jur , a dat de noi , umili cumparatori de napolitane , a revenit cu privire confuza la fata de la casa si , vadit pus in incurcatura , in loc de asteptata si potrivita fraza lunga continand termeni precum "baga-mi-as" , "napolitana" , "ma-ta" si "cur" etc , a zis timid :

" nu ca am mancat .am mancat sarmale ."