vineri, 26 noiembrie 2010

gand trist , intre flecareli si povesti cu cocalari


am vazut "portretul luptatorului la tinerete" - film document realizat in memoria rezistentei anticomuniste din munti . palida recunoastere a eroismului unei generatii deosebite . o generatie care a avut puterea de a riposta , de a ridica ochii din pamant .

n-am caderea sa judec fapte , crezuri si actiuni . nici nu-mi propun .

insa , doar "masurand" intensitatea spiritului familiei mele , cel mai bun exemplu - pe parcursul a 3 generatii - realizez ca sangele meu e diluat pana la aproape apa chioara .
eu constat , ma plang si ripostez cu cel mult o barfa , la bere , unde toti suntem revolutionari . sau lansez indemnuri beligerante pe facebook .
ei traiau , fierbeau , puneau pasiune si luptau . barbatii familiei mele si-au imprastiat tineretile prin transeele din toata europa , avand discernamantul de a alege pentru ce si pana cand sa lupte . cativa au ramas doar nume si poze sepia . altii poarta schije in ei si acum , alaturi de povara unor vieti marcate .
cu discretie si umilinta - au obosit - primesc recunostinta noastra vesnica - o jena de pensie si dreptul de a se urca in troleu . gratis .

nu mai stiu ce dracu am vrut sa spun , exact ..

a se trata textul ca un salut (ca omagiu e desuet) .

Un comentariu:

  1. Salut!
    Zilele trecute am vazut filmul pe HBO si mi-a placut grozav!
    Cu voia ta vreau sa las aici doua link-uri, poate mai trece cineva si e interesat:
    http://www.youtube.com/watch?v=H9JXK89Cr8M&feature=related
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Ion_Gavril%C4%83_Ogoranu

    Sper sa mearga... concluziile le trage fiecare

    RăspundețiȘtergere