joi, 13 ianuarie 2011

cat baga , nenea , dacia lu matale ?

prietenul meu , cristi roman , a deschis cutia pandorei cu articolul lui despre baietii stransi in jurul daciei , duminica , in fata blocului . subiect prea amplu pentru cateva randuri dar demn de a fi aprofundat , zau .

nu mi-a solicitat nimeni , ce-i drept , dar cred ca am gasit cel mai potrivit brand de tara pentru romania . oricum mai bun decat , de acum , celebra frunza a lu udrea . DACIA . masina dacia . as pune pe pliantele de prezentare a romaniei o dacie 1300 alba , cu capota deschisa . n-ar intelege nici un neroman care-i treaba , dar nu conteaza - oricum nu pricep nimic despre noi ..

romanii au creat un produs , probabil , unic in istorie . un fel de masina , o ciudatenie bio mecanica . un fier viu , cu suflet si personalitate , alintat cu nume propriu (tantzi , ginutza etc ), tratat de regula ca membru al familiei , lasat mostenire din tata-n fiu si nu de putine ori nepotilor .

nu copiii au fost obiectul planingului familial in romania pre '89 , ci masina . asteptai o dacie ani de zile , luai de la gura lu ala micu si puneai la rate , nu se duceam muierea la coafor decat pentru nunta de argint . odata venita , intrata in familie , dacia primea nume , era sfintita de popa de multe ori . o imbracai frumos (husa) apoi o cresteai si-o educai - "cum o inveti asa o ai " / "i-am dat sa pape numa ulei bun si ia uite-o cum fuge , saraca .." . adulta fiind - primea tratament specific . la batranete era ingrijita cu grija , gadilata des sub capota si injurata birjareste cu mila si intelegere totusi , cand gafaia in panta - " saraca , la cat a carat , i-o fi si ei .."

dacia era creatoare de status social . paradoxal , acelasi rahat de masina detinut de toti , te plasa in clasa ta sociala :
- smecher de top - dacia neagra sau metalizata cu numar 1 B si trei cifre .
- clasa medie - dacia curata cu abtibild din germania pe bord si catzelu care da din cap la luneta . eventual portbagaj manufacturat , vopsit cu pensula , din fier beton furat de-un vecin descurcat .
- clasa "si altii" - dacia cu mileu , carpeta si trandafirasi rosii la oglinda . si schimbator sculptat .
nevoia de identitate a unui produs fara variante constructive (singura optiune era culoarea ) a nascut adevarate industrii de talcioc - puteai sa cumperi covorase , antenele alea lungi si ridicole , de 2 metri , cu care prindeai radio sofia , ventilatorul de bucatarie adaptat pe bord sau indispensabilul paratraznet care atarna pe curu masinii sa te fereasca de furia tornadelor din dorohoi .

dacia este singura masina din lume care costa mai mult second hand decat noua . si costa cat un apartament in centru . de obicei avea pedigree - daca o luai noua sustineai ca a fost special facuta pentru un secretar de partid care s-a prapadit iar tu prin relatii puternice ai reusit sa pui mana pe ea . daca o luai second hand trebuia sa fi fost macar a sefului de sala de la intercontinental , tinuta in garaj .

oricine stie ca n-au existat doua dacii la fel . milioane de unicate . nici o scoala de pilotaj profesionist nu-ti garanta destula indemanare sa schimbi vitezele fara sa caraie cutia la o dacie pe care n-o cunosteai .
a mea baga doar 100 la ora , la vale . nea miron , vecinul , se jura pe sanatatea ma-sii ca i-a dat 150 pe bucuresti pitesti . futu-l in gat .


dacia a creat prima retea de socializare nationala . un fel de facebook autohton (ideea nu-mi apartine) . pretextul de weekend de a mesteri la masina crea in jurul capotei deschise adevarate comunitati . toata lumea avea pareri , specialisti in halat albastru inovau (postau) , gura casca apreciau (like) . s-au creat prietenii ,dusmanii pe viata , au fost si drame (o stii pe mariana ? - l-a lasat pe doru , a fugit cu baiatu ala de la 3 , ala cu dacia rosie ..). mii de romani au murit de ciroza sufland duminica de duminica , ani de zile in jigleor .

dupa '89 , cand au aparut exoticele nemtoaice si japoneze - romanul pervers si-a parasit amanta . asta dupa ce-a tunat-o ridicol , stafidita fiind , in speranta de-a o face cat de cat sexoasa . ca atunci cand o pui pe nevasta-ta , grasa si obosita , la 65 de ani , sa-si faca parul mov si sa-si ridice tzatele cu corset . si-o imbraci , disperat , cu rochii cu paiete . dar tu te uiti tot la pitzipoance tinere .

dealtfel , sunt convins c-am impresionat-o pe nevasta-mea , cand ne-am cunoscut , nu cu frumusetea mea holiudiana , nici macar cu geniul meu , poate bicepsii si abdomenul perfect lucrati ?! neee .. aveam dacie noua . cu injectie . a fost pur interes .

Un comentariu:

  1. Deci... Dacia ta n avea injectie ...numa a lu Stroe avea , mai avea si bord de ceneu si trusa de prim ajutor...de aia cnd a fost s o fure p-a lui a ales o... si cnd au lasat o pe borcane toot p a lui...
    Clasificarea Daciilor era:
    1) Zeul - metalizat , negru sau ALBASTRU DE CANADA !!!!!,neaparat bord si faruri de CN NEAPARAT REZERVORU SUS PE ARIPA !!!
    numar de la 1B103-3B300
    2)Semizeul: rosu miniu,bleu chilot sau verde praz numar 1B1001-3B3000
    3)Plebeul alb 13 si numar de la 16B in sus

    RăspundețiȘtergere